Systemmanual Corda/Instrato 7.0 – administrator
   [For Judith: Design « (⇧) » Sjekkliste]

Selvregistrering

Selvreg
Selvregistrering

Man kan lage ei nettside der brukere kan registrere seg som bruker av Corda selv. Et eksempel på en slik side ser du på illustrasjonen til høyre. Denne siden må tilpasses hvert firma siden serveren må vite hvilket firma brukerne skal til.

Man kan tillate selvregistrerte brukere å velge avdeling. Dette vil da, avhengig av hvordan Admin har satt det opp, styre hvilke dokumenter de får. Når en bruker registrerer seg, fyller hun eller han ut opplysninger om seg selv, og sin e-postadresse. Brukernavn og passord sendes så til denne e-postadressen i løpet av noen få sekunder, og brukeren kan logge inn og begynne å bestille.

Det er derfor viktig av Admin har opprettet en (eller flere) DefaultCreateUser som har de dokumentene ev. selvregistrerte brukere skal ha tilgang til. Ellers logger en nyopprettet bruker inn i Corda uten å ha tilgang på et eneste dokument. Les mer om DefaultCreateUser i kapittelet Brukere.

Ta kontakt med Initio eller direkte med Judith for å få nærmere veiledning eller hjelp til å lage en Selvregistreringsside.